Μέσα στην κρίση της αγοράς, με αυξημένη την ανάγκη περιορισμού των λειτουργικών εξόδων των επιχειρήσεων, πολύς λόγος γίνεται για τη δημιουργία e-shop στο ίντερνετ.
Ο στόχος όλων δεν είναι άλλος από το να αυξηθεί ο τζίρος της εκάστοτε επιχείρησης. Ας δούμε, λοιπόν, το θέμα όσο μπορούμε καλύτερα.
Γιατί να προχωρήσω στη δημιουργία E-Shop
Το e-shop δεν είναι τίποτα άλλο από μια ιστοσελίδα.
Η δημιουργία e-shop γίνεται με σκοπό να περιλάβει όσα προϊόντα θέλουμε να πουλήσουμε σε πελάτες.
Τα προϊόντα αυτά πρέπει να υπάρχουν σε στοκ ή έστω να τα έχουμε πολύ γρήγορα αν τα παραγγείλουν οι πελάτες μας και έπειτα να τους σταλθούν.
Αναφορικά με τα προϊόντα βέβαια, πρέπει να αποσαφηνιστεί κάτι πολύ σημαντικό.
Τα είδη που δεν επιλέγονται συχνά από το ηλεκτρονικό κατάστημα και θα λέγαμε ότι πωλούνται με δυσκολία είναι αυτά που πρέπει να χρησιμοποίηση ο καταναλωτής τις αισθήσεις του. Δηλαδή δεν θα αγοράσει κανείς μία κολόνια μέσω διαδικτύου αν δεν είναι εξοικειωμένος με το άρωμα της. Άρα πρέπει να προσέξετε τι θα θέσετε προς πώληση στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα.
Για την πληρωμή μπορεί να χρησιμοποιηθεί κάποια τράπεζα (ασφαλής συναλλαγή μέσω Ιντερνετ) ή το paypal ή η κλασική αντικαταβολή.
Το περιεχόμενο κατά τη δημιουργία του e-shop μπορεί να αλλάζει από την ίδια την επιχείρηση με νέα προϊόντα, μικρότερες ή μεγαλύτερες τιμές.
Αν ενδιαφέρεστε να προχωρήσετε στη δημιουργία e-shop είναι βασικό να ξέρετε ότι εκεί συνηθίζεται να υπάρχουν καλύτερες τιμές από αυτές του φυσικού καταστήματος.
Αυτό συμβαίνει διότι τα έξοδα είναι λιγότερα από την φυσική στέγαση επιχείρησης.
Δημιουργία E-Shop: Πως θα στέλνω τα προϊόντα – Πώς θα γίνονται οι πληρωμές
Η συνεργασία με μεταφορική εταιρεία κατά τη δημιουργία του e-shop είναι απαραίτητη. Μάλιστα με την συνεργασία μιας μεταφορικής μαζικά, μπορείτε να πετύχετε εξαιρετικές τιμές αποστολής ακόμα σε όλη την Ελλάδα.
Στις συναλλαγές σας, η τράπεζα χρεώνει συνήθως 1-3% προμήθεια, αλλά τα χρήματά σας εμφανίζονται στον εμπορικό σας λογαριασμό μόλις σε ένα 24ωρο.Στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα, μπορείτε ακόμα αν εσείς το επιθυμείται, να ενεργοποιήσετε και δόσεις μηνιαίες (άτοκες ή έντοκες) για πληρωμή προϊόντων μεγάλης αξίας.
Μάλιστα, οι σχεδόν όλες οι τράπεζες σήμερα έχουν Merchant Accounts. Ο καταναλωτής κατά το στάδιο της οριστικοποίησης της παραγγελίας, πηγαίνει στον επίσημο ισότοπο της τράπεζας και κάνει την συναλλαγή του. Κάτι τέτοιο μας απαλλάσσει από την επιπλέον αγορά προϊόντων.
Ένα Merchant account μπορείτε να κάνετε και εσείς, πρέπει όμως να πούμε ότι έχει ένα ένα κόστος σε ποσοστό προμήθειας από την τράπεζα επί των συναλλαγών.
Πρέπει λοιπόν να αποσαφηνιστεί ότι μια έρευνα για την τράπεζα που θα συνεργαστείτε είναι αναγκαία.
Το PayPal, που είναι και αυτός ένας πολύ συνηθισμένος τρόπος αγορών και χρησιμοποιείται από τα ηλεκτρονικά καταστήματα..
Η δημιουργία e-shop μπορεί να συνδεθεί με το εμπορικό σας πρόγραμμα ώστε να ανανεώνεται αυτόματα το απόθεμα και να γίνονται οι απαραίτητες τιμολογήσεις.
Σε διαφορετική περίπτωση, σας έρχεται η παραγγελία του πελάτη και τιμολογείτε σε δεύτερο χρόνο.
Οι δυο τακτικές είναι οι πιο γνωστές και ακολουθούνται από τις ελληνικές επιχειρήσεις. Ανάλογα με το πλήθος των αγορών επιλέγετε το τι θα ακολουθήσετε.
Τι πρέπει να προσέξω κατά την δημιουργία e-shop
Κατά την δημιουργία e-shop ένα από τα πρώτα πράγματα που θα λάβετε υπόψη είναι να προσέξετε πολύ τους όρους εγγύησης και την περιγραφή των χαρακτηριστικών. Είναι πολύ άσχημο να υπάρχει αναντιστοιχία μεταξύ παραγγελίας και παραλαβής, και ενδεχομένως αυτό να σας κοστίσει στο πελατολόγιο σας. Το χειρότερο από όλα είναι να δείτε αρνητικά σχόλια από τους αγοραστές σε φόρουμ ή blogs για «κακούς εμπόρους».
Εν συνεχεία χάνεται και άλλους αγοραστές που διάβασαν τις κακές κριτικές.
Η δυνατότητα φόρμας επικοινωνίας των πελατών είναι πολύ σημαντική εξίσου. Η μεταπωλητική συμπεριφορά των e-shop είναι τρομακτικός παράγοντας αύξησης του πελατολογίου. Λάθη το πιο πιθανόν να συμβούν αλλά η έγκαιρη αντιμετώπιση αυτών προς όφελος του πελάτη. Θα σου δημιουργήσουν καλό όνομα και ροή νέων πελατών.
Το πλεονέκτημα του ηλεκτρονικού καταστήματος είναι ότι πουλά για εσάς 24 ώρες/365 ημέρες τον χρόνο.
Θα πρέπει βέβαια καταληκτικά να επισημανθεί ότι η δημιουργία e-shop δεν συνεπάγεται αυτομάτως και ροή πελατών. Όπως και στα φυσικά καταστήματα, απαιτείται διαφήμιση, σε αυτή την περίπτωση βέβαια ηλεκτρονική.
Όσο αφορά το ηλεκτρονικό κατάστημα, την διαφήμιση του και προώθηση του, τα προγράμματα ξεκινούν ανάλογα με τα προϊόντα και το πλήθος των οδηγών, που θα διακινήσετε για αρχή.
Εμπορικές επιχειρήσεις που διαθέτουν ηλεκτρονικό κατάστημα έχουν συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι ανταγωνιστών που δεν διαθέτουν.
Τα σημαντικότερα που προσφέρει η δημιουργία ενός e-shop
Γενικότερα η δημιουργία e-shop μπορεί να προσφέρει
- Μείωση κόστους λειτουργίας με αποτέλεσμα την δυνατότητα χαμηλής τελικής τιμής προϊόντων, και άρα αύξηση του πελατολογίου της εκάστοτε επιχείρησης.
- Δεν είναι απαραίτητο το stock για την πώληση προϊόντων. Δυνατότητα παραγγελίας εμπορεύματος μετά την αγορά του αρκεί βέβαια να γίνεται άμεση αποστολή.
- Μπορείτε να προβάλετε ειδικές προσφορές και εκπτώσεις σε συγκεκριμένα προϊόντα οποιαδήποτε χρονική στιγμή θέλετε.
Συνοπτικά θα λέγαμε:
Ο λόγος που οι περισσότερες επιχειρήσεις στρέφονται στη δημιουργία e-shop είναι η μείωση των πάγιων και λειτουργικών εξόδων. Εγκαταστάσεις, ενοίκια, εξοπλισμός, προσωπικό, το τεράστιο online κοινό που αποτελεί και τους δυνητικούς πελάτες της εκάστοτε επιχείρησης και οι πολλαπλές δυνατότητες online προώθησης και διαφήμισης του eshop, με πολύ χαμηλότερο κόστος σε σύγκριση με τα παραδοσιακά μέσα (φυλλάδια, αφίσες, διαφημίσεις σε τηλεόραση/ραδιόφωνο κ.ο.κ.)
Η απόφαση για τη δημιουργία e-shop δεν θα πρέπει να σας τρομάζει, το ρίσκο είναι μικρό και οι πιθανότητες επιτυχίας μεγάλες.